Jobb & äpplekaka

Har jobbat hela helgen och hela helgen har varit upponer...eg inte för att jag har jobbat utan för att jag ALLTID envisas med att göra en massa massa massa saker när jag är ledig! Igår var vi ju TVUGNA (?!) att åka till Helsingborg för att kolla dörren...eller? Å andra sidan är det skönt att dörren är beställd då det var 7-9 veckors leverans på den.

Idag var det dock ganska så nödvändigt att vi åkte o handlade. Vi behövde mat!

Jaja nu är det iaf mys med mannen lite!

Ska tipsa om ett recept på äppelkaka - sjuktgod är den.
2½ dl vetemjöl
2½ dl socker
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 ägg

Blanda allt och lägg över degen över äpplena - som ett lapptäcke. in i ugn 200 grader i ca 30 min, givetvis varierar det från ugn till ugn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0