Blekinge

Bestämt oss för att dra till Blekinge imorgon, hälsa på päronen o brosan m sambo o barn. =)

Idag har vi varit och kollat på micro racing i Furulund sen begav vi oss till Barsebäck och badade...barnen var i massor, sen badade de inte direkt utan var mest i o lekte, men de tyckte det var så roligt. På vägen hem körde vi "inom" Bjärred och åt glass. Nu ikväll kom svärmor o svägerska och grillade. Mycket bra! Dagen har varit underbar <3

Kram på er och hoppas att solen lyser på er imorgon :D

Testpilot

Det är kanske din tur? (och min) ;D

Bogeby fältdagar

Tänte ta med oss barnen och bege oss dit lite senare idag. De tycker säkert att det är roligt att titta på massa traktorer osv =)

Soligt o fint är det idag med! Så j*vla härligt :P ska verkligen njuta idag. Danne ska spackla lite i taket samt i fönstersmygen sen kan han inte göra mer i badrummet idag. Nice!

Change - underkläder o badkläder

Tänkte att jag skulle "visa" er vad jag köpte på Change.
Perfekt att storhandla sådant nu när de har "handla 1 set o få 100% rabatt på ett andra set" :D

Summer stripe
Dessa i både blått o rött =) Samt en behå som är bara blå (finns inte på hemsidan) och en behå som är lite randig o lite enfärgad röd (finns inte heller på hemsidan)

Men den röda är i samma modell som denna:

Exotic Flower

Och den blåa är i typ samma modell som denna:

Nice

Behåar o trosor:

Samantha     Florence     Florence     Suzy(fast en vanlig behå)

Samantha     Florence     Florence     Suzy

ALLA bilder är lånade från http://shop.change.com/se/

Färdigt...

...så gott som iaf! Klinkersen i badrummet!!!!!! Fattas två st o de måste sågas o det görs inte när kl är kvart i tolv på natten! Vilken tur att vi har semester. =)

Baka

Har bakat med barnen idag, blev muffins av olika sorter! Mycket gott var det! =)

Nu sitter jag här medan min man fortfarande klinkar...men det är skönt att det blir färdigt. Tänkte om jag ev skulle gå och baka liiiite till.

Barcelona

Kom på nu att jag har glömt att berätta om när vi var i Barcelona m jobbet. =)

Vi åkte på fredagen, landade i Barcelona runt lunch, fick en guidad tur genom staden samt lunch på en restaurang vid havet, supermysigt var det. Kollade på bla gamla osbyn och massa os-saker ;D jag är då inte så intresserad av det. Sen åkte vi iväg till Sitges där vi skolle bo. En mycket mysig by (fast i våra mått mätt = stad) Vi bodde längst ut på en udde och det var mycket fint! Vi badade i poolen samt i havet på fredagen. Sen blev det middag på hotellet och jag kan inte skryta med att det var god mat =(  Först var det en sorts paella (fast det var m brunsås el liknande) o bläckfisk, sen hel fisk MED ögonen kvar = jag kunde inte äta det alls, sen karamelliserad apelsin el liknande.

Lördagen hade vi grupparbete vid poolen och njöt av solen och sangrian :P Badade och njöt. När kl började närma sig eftermiddag så begav sig vissa in till Sitges och Barcardi för att gå en tur där, bla lära sig göra en mojito. JAg och ett antal till stannade kvar och njöt av solen, poolen och sällskapet. Sedan begav vi oss oxå in till Sitges för att gå runt och titta lite i affärerna och givetvis på den långa strandpromenaden. Riktigt fint var där. Stannade och tittade på alla marknadsstånd som fanns, kändes som en helt annan värld än vad vi lever i här, en annan kultur. =) Sedan blev det middag på en annan restaurang på hotellet. Grillat blev det den dagen, förrätten var inte så god men jag åt lite (jag gillar inte fisk ngt överdrivet) Men middagen var dessto godare, blandade grillade saker - kotlett, korvar, kyckling, fläsk och kanin. Var tvungen att prova kanin och det kändes lite köttigare än kyckling eller vad man ska säga.

Söndagen begav vi oss till en vingård för vinprovning! Detta kan jag verkligen rekommendera för er som funderar på att besöka en vingård!!!! Mycket roligt och trevligt. Påvägen till vingården krockade bussen, dock inte så farligt som det låter. Bilen stod stilla och bussen började köra om, när bussen är nästan förbi bilen så bestämmer sig bilen för att svänga. Börjar köra, slår ut blinkersen och sen kommer bussen där....tja stod stilla i nästan 1 timme men som sagt inget allvarligt hände, bara lite backspeglar...!
När vi kom tillbaka till hotellet så badade vi i havet och redovisade det vi hade pratat om dagen innan sen blev det till att göra vid sig och bege sig in till Sidges för lite middag. Mycket mycket god mat på en härlig restaurang vid havet.

På måndagen bar det av hemåt och saknaden av familjen var stor <3

Tävla

Tröttis

Är en liten tröttis efter båtturen idag o igår. Men barnen hade såååå roligt o det var det allra bästa =) Vi fick gå upp på kommandobryggan idag, väldigt spännande! Tydligen som jobbar en av min brors kompisar där, vilket vi inte visste. =) Dock låg han o sov när vi var på bryggan. Vilken båt det är eller färja för den delen. Barnen var helt lyriska. Lilla jag gungar fortfarande så jag är inte lika lyrisk ;D Men jag vet att det går över.

Kram på er!

Båt

Vi ska ut o åka båt idag...dags att packa ner lite kläder. =)

Danne håller på att foga nu o det blir så fint så fint i badrummet. Ska försöka fota o visa er sen när det är klart =)

Smäll

Idag vaknade jag av en smäll... Alfred (katten) välte ner blomkrukan i fönstert...å så irriterande att vakna av det. =(

Klart

Ja, Danne har kaklat väggarna färdigt idag! Blev riktigt riktigt fint! :D

Varslad

Min kära kära man blev varslad i onsdags...nä det känns inte bra alls! Men så är livet. Ngn som känner ngn som behöver snickare i skåne så hör av er! ;D
Tror att det fixar sig men det är så tråkigt bara.

Bestämt mig...

...för att försöka hinna med att berätta allt idag (barcelona, den tråkiga nyheten o en glad) Men in emellan måste jag hinna med att städa, hämta mamma för att köra hem henne för att måla lite element där för att fixa mat till ikväll med andra ord handla oxå... Jaja blir nog bra.

Börjar med att berätta ngt roligt.

Gick in här http://www.ttline.com/sv/TT-Line-50-Years/Tavling/ för ngn månad sen för att tävla... o ja jag vann visst! Så otroligt roligt! :D

Jag vann en familjekryss så på onsdag bär det av! Jag har ju semester från idag =) (o solen skiner dessutom) Det ska bli väldigt roligt att åka, var så längesedan jag åkte sådan båt. Danne o barnen har aldrig åkt den.

Nu ska jag gå o göra vid mig.

Kram på er!

Ännu...

...en dag då jag inte orkar uppdatera. Finns dock en anledning och jag orkar inte berätta det nu. Vi får ta det när allt har lugnat ner sig och vi har hunnit känna att vi kan hantera det. O nä ingen rolig sak!!!

Slö

Jag är lite piggare idag men inte så mycket. Får uppdatera mer en annan dag!

Hemma

Jag är hemma o det är så skönt! Men vad jag är trött, tror snart att det är dags att sova! =)

Får berätta mer en annan dag, men det har varit underbart.

Jobb

Sitter på jobb och gör inte allt förmycket! Lite folk och lite - allt!
Jaja blir nog bra! Har duschat o gjort mig iordning inför studenten ikväll (dock inte tagit på kläderna ;D)

Hoppas ni får en skön kväll!

Kakel

Ett par dagar sedan jag skrev här. Har haft fullt upp i badrummet, kakla o kakla! Så spännande det är! Fuktskyddet är färdigt med andra ord och Danne har börjat kakla. Fondväggen är färdig och typ en vägg till. Den väggen som är nästan färdig är är upp delad i 3 delar o två av delarna är färdiga. Svårt att förklara på annat sätt.
Får hoppas att Danne hinner göra lite nu när jag är iväg.

Imorgon är det dags för student för Dannes kusin Louise, skoj!! Minns själv hur roligt det var.

Sen ska jag sova hos min kära arb.kamrat Hanna och på fredag bär det av till BARCELONA med jobb - konferens. Ska bli skönt, men jag kommer att sakna mina nära o kära sååååå mycket! <3

Så ni får höra lite mer om bercelona efter måndag någon gång.

Kram på er o ha en skön helg.

Film

Nu äts det godis här hemma, snart ska barnen i säng dock.

När barnen har lagt sig så är det dags för mamman och pappan att mysa och kolla på film, samt äta godis, har ju ändå tränat idag :P Återstår att se vad det blir för film och om mamman orkar hålla sig vaken.

Nu ska jag gå in o duscha...känns som det behövs efter BP:n innan idag. (äckliga jag som inte har duschat innan, men jag har städat hemma oxå =) )

KRAM

BP - som alltid

Har kört lite BP idag...! Kommer bli bra detta :D
Jessica och jag har kört igenom våra låtar idag...gick ju så där kan man säga. MEN det kommer att gå utmärkt på onsdag!