Barcelona

Kom på nu att jag har glömt att berätta om när vi var i Barcelona m jobbet. =)
 
Vi åkte på fredagen, landade i Barcelona runt lunch, fick en guidad tur genom staden samt lunch på en restaurang vid havet, supermysigt var det. Kollade på bla gamla osbyn och massa os-saker ;D jag är då inte så intresserad av det. Sen åkte vi iväg till Sitges där vi skolle bo. En mycket mysig by (fast i våra mått mätt = stad) Vi bodde längst ut på en udde och det var mycket fint! Vi badade i poolen samt i havet på fredagen. Sen blev det middag på hotellet och jag kan inte skryta med att det var god mat =(  Först var det en sorts paella (fast det var m brunsås el liknande) o bläckfisk, sen hel fisk MED ögonen kvar = jag kunde inte äta det alls, sen karamelliserad apelsin el liknande.
 
Lördagen hade vi grupparbete vid poolen och njöt av solen och sangrian :P Badade och njöt. När kl började närma sig eftermiddag så begav sig vissa in till Sitges och Barcardi för att gå en tur där, bla lära sig göra en mojito. JAg och ett antal till stannade kvar och njöt av solen, poolen och sällskapet. Sedan begav vi oss oxå in till Sitges för att gå runt och titta lite i affärerna och givetvis på den långa strandpromenaden. Riktigt fint var där. Stannade och tittade på alla marknadsstånd som fanns, kändes som en helt annan värld än vad vi lever i här, en annan kultur. =) Sedan blev det middag på en annan restaurang på hotellet. Grillat blev det den dagen, förrätten var inte så god men jag åt lite (jag gillar inte fisk ngt överdrivet) Men middagen var dessto godare, blandade grillade saker - kotlett, korvar, kyckling, fläsk och kanin. Var tvungen att prova kanin och det kändes lite köttigare än kyckling eller vad man ska säga.
 
Söndagen begav vi oss till en vingård för vinprovning! Detta kan jag verkligen rekommendera för er som funderar på att besöka en vingård!!!! Mycket roligt och trevligt. Påvägen till vingården krockade bussen, dock inte så farligt som det låter. Bilen stod stilla och bussen började köra om, när bussen är nästan förbi bilen så bestämmer sig bilen för att svänga. Börjar köra, slår ut blinkersen och sen kommer bussen där....tja stod stilla i nästan 1 timme men som sagt inget allvarligt hände, bara lite backspeglar...!
När vi kom tillbaka till hotellet så badade vi i havet och redovisade det vi hade pratat om dagen innan sen blev det till att göra vid sig och bege sig in till Sidges för lite middag. Mycket mycket god mat på en härlig restaurang vid havet.
 
På måndagen bar det av hemåt och saknaden av familjen var stor <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0