Ven VS Sjukhus

Ja, varför åka till Ven när man kan åka till Blocket i Lund dessutom med plinplongtaxi!! ;D Nä, men om vi ska vara lite allvarliga så blev Danne mage inte så mycket bättre under nattens gång. Ringde till Christl kl 6 på morgonen o sa att jag inte vågade åka till Ven med henne med tanke på Dannes smärtor. Ringde till 1177 och kollade med dem, max 6 timmar buksmärtor sen ska man åka in. Så tänk på det!! Ringde Christl igen så hon kom ut. Hon ringde 112 och fick hit en ambulans *hmm* När ambulansen kom vid halv 8 fick Danne en sådan "nål" i armen och så fick han smärtstillande och dropp. Sen blev det en tur in till sjukan. Barnen fick iaf se en ambulans som dessutom satte igång saftblandarna, det gjorde deras dag ;D Emma på Falck satte igång blandarna enbart för att barnen var väldigt förtjusta i ambulansen.

Christl stannade kvar och tog barnen *TACK* och jag följde med Danne in. Shit vilka nyfikna "grannar" man har. Stod 6 personer i 60 årsåldern när vi körde ut från gården och råstirrade! Hamnade först på akuten där de klämde och kände lite mer på honom. Troligtvis en blindtarmsinflammation sa de och förberedde honom på op. Tog alla prover som skulle tas osv. Sedan kom han upp på KAVA och fick ligga där ett antal timmar. Först kollade de honom både sjuksköterska och en läkare (som konstaterade att det var ett skolboksex på blindtarmen) eftersom kirurgen var upptagen i en operation. Kan säga att det är inte roligt att sitta och glo på ngn som sover när man själv är ganska så trött....fick iaf läsa lite skvaller :P Medan jag var nere och åt så hade narkosläkaren  m.fl kommit och pratat med honom. Så när jag kom så berättade narkosläkaren hur det gick till när de sövde honom.

Danne hoppade in i duschen och fick sådana underbart porriga boxer *skakar på huvudet* blev rakad på magen och sedan nerkörd till op. Jag fick bara följa med en liten bit, kändes ju inte helt ok, men men så är ju reglerna. Sen får man inte vara med på uppvaket heller, kändes ju inte heller helt ok men som sagt - regler. Ringde till Sussie så hon kom in och fikade en stund med mig! TACK!!! Kan inte säga det tillräkligt många gånger! Sen när vi hade fikat färdig så gick jag och försökte ta reda på vilken avdelning han skulle komma till efter uppvaket. När jag väl var klok på det så ringde jag Sara *TACK* som kom och hämtade mig. Var hemma vid halv 5 eller något sådant. Annelie som hade barnen på eftermiddagen *TACK* var ute på lekplatsen med dem så de fick springa av sig, och jag kunde vila lite. Fanns ju ingen anledning och vara kvar i ca 4 timmar i lund utan att kunna göra ngt.

Annelie fixade allt här hemma, lagade maten, diskade och tog barnen. Tur var nog det, jag var helt slut. Åkte in vid 7 tiden igen till Danne. Allt hade iaf gått bra, skönt det. En ordentligt inflammerad blindtarm, så ordentligt att det hade gått upp i tjocktarmen oxå. Så nu får han äta antibiotika i 10 dagar bl.a för att det ska gå över. Thomas och Linda kom oxå in och hälsade på igår kväll. Roligt! Tack!

Jag och barnen åkte in till Danne imorse. De tyckte att det var väldigt konstigt att pappa hade åkt ambulans och skulle sova ngn annanstans. Annelie sa att de hade pratat om det väldigt mycket, att pappa åkte ambulans och att han hade ont i magen. OCH att ambulansen hade "blinkat". De fick iaf se var pappa var ngnstans och att han mådde "bra" el iaf bättre. Åkte hem igen efter en timme hos Danne. Käkade lite mat och sedan var det dags att åka in och hämta honom =) Skönt!

Just nu ligger han i soffan och latar sig ;D Dock har vi varit på center syd och handlat lite mjuka shorts till honom, sådana med gummiband i midjan så han kan vara lite snygg...

Nope nu ska jag se till så att Joel hamnar i säng =) sen blir det varma mackor o sallad kanske...

Puss o kram på er!


Kommentarer
Angelica

Hej Marie!



Lite komiskt detta att han åker in för det typ fyra månader efter jimmy fniss sova är dom duktiga på när dom är dåliga haha fick du inte hjälpa Danne i duschen?? hehe det fick jag göra för jimmy han fixade in te det själva. väldigt sexiga kalson ger dom fick haha hälsa han att han ska krya på sig kram

2010-07-21 @ 21:36:52
URL: http://angeeliiica.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0