Recept*2

Har faktiskt två recept att dela med mig av...dock inga bilder tyvärr!!! :/ Jag vet att det är mycket lättare att göra en maträtt om man ser en trevlig bild på den, men jag glömde helt enkelt.

Det första receptet är på en tunnbrödsrulle

1 tunnbröd
½ äpple
hackad rödlök efter smak
1 dl keso
4 skivor skinka
sallad, tomat, gurka

Blanda hackat äpple, lök och keso. lägg skinkan på tunnbrödet tillsammans med sallad, lägg på kesoblandningen toppa med lite tomat och gurka. Rulla ihop tunnbrödet. Mycket gott!!


Det andra receptet är på en fiskgratäng.

Fisk av valfri sort (torsk använde jag)
Jag satte in fisken en stund i ugnen innan jag slog på såsen.
Gör en vit sås
margarin
mjöl
mjölk
salt, peppar
Jag la även i lite purjolök och ost i såsen
Slå över såsen på fisken och sätt in i ugn igen tills den är färdig.
Servera med kokt potatis

Kan säga att där inte var någon mat kvar när middagsstunden var klar.

Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0