Bebisen är här!!

Ja vad säger man. =)
Söndagen den 14/4 vaknade jag av en konstig känsla, gick upp på toa o gick o la mig igen. Tänkte att jag skulle sova - blev inte så. Konstaterade ganska så snabbt att jag hade ont i magen. Mannen fick gå ner o hämta vetevärmaren då var kl runt 7.45, kl 8.15 konstaterade jag att jag får ringa mina päron o fråga om de kan ta barnen - då var det 12 min mellan värkarna.

Gick ner och åt en macka m barn o man. Danne körde iväg barnen till mormor o morfar och jag tog ett bad. Allt hände på en gång - slemmpropp o magen vände sig ut o in.

När kl var 11.10 så kände jag att jag får ringa till förlossningen i Lund för jag har mellan 3 o 10 min mellan värkarna. När jag ringde konstaterade de att jag får välja att föda i Kristianstad och Ystad för Lund, Malmö o Helsingborg var fullt. Hon rekommenderade även att vi skulle åka direkt efter som det är ca 8 mil t Kristianstad + att det är 3:e barnet...

Hoppade in i bilen och fick m babyskyddet i all hast. Hade rätt ont i bilen och efter ett tag kände jag att bebisens huvud hade kasat ner lite i bäckenet...blev lätt nervös för att vattnet skulle gå o bebisen komma....men det hände som tur var inte.

Kom fram till förlossningen, inskriven 12.20, i sängen 12.30, lustgas 12.35, första undersökningen 12.40 - öppen 6 cm. Undersökning 12.50 öppen 8 cm, tog hål på fosterhinnan, fullt öppen 13.00 och vår lilla bebis är ute efter 3 krystvärkar och 6 minuter.

130414 kl 13.06 blev vi 3:barnsföräldrar!! Joel o Clara storasyskon till en lillebror.
Lillebror har fått namnet Vincent och vägde 2795g och var 47 cm lång, född i v 37+5 och är alldeles underbar <3 Han är allas vår mittpunkt just nu. =)

Blev faster i måndags 22/4 till en "liten" flicka. Tyvärr har Linda inte samma tur som mig o fick innan utan hon gick över 2 veckor.

Grattis till oss alla!!


Kommentarer
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Oh vad mysigt med en liten bebis och vilken tur ni hann in, gick undan. Grattis till er alla.

Har en tävling i bloggen där du kan vinna en sångpåse. Avslutas 27/4. Delta gärna: http://lottizdays.blogg.se/2013/april/tavling-vinn-en-sangpase-fran-oskar-och-ellen-2.html

2013-04-25 @ 21:28:19
URL: http://lottizdays.blogg.se
Lisa

Grattis till sonen! :) Han vägde exakt lika mycket som min dotter när hon föddes! (v39+6). Dock hade hon 2 cm till att skryta med.

2013-06-16 @ 20:58:03
URL: http://lamadjur.blogg.se
Susanna i Oslo - mamma till Melwin

Grattis till sonen! Gick verkligen fort :)
Hoppas ni alla mår bra :)

2013-11-16 @ 23:05:26
URL: http://fruroeim.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0